Min egna lilla Mumindal

Klara undrade om jag kunde visa upp min Muminsamling och självklart kan jag det! Här kommer den lilla samlingen!

Photobucket
Alla små karaktärer i plast som följde med mitt fina Muminhus som jag fyndade på loppisen här i Tranemo för en femtiolapp.
PhotobucketPhotobucket
Änglaspel med några av alla karaktärer och porslinsfigurer med Muminpappan, Muminmamman och Mumin gånger tre.
PhotobucketPhotobucket
Tygväska med motiv ur Vem ska trösta Knyttet? Tre små örngott med olika figurer på.
PhotobucketPhotobucket
Filmerna Snusmumriken kommer hem, När Muminpappan var liten, Det osynliga barnet, Skurkar i Mumindalen, Vinter i Mumindalen, julkalendern Mumindalen del 1, Skurkar i Mumindalen, Dunder och brak i Mumindalen samt Förtrollade frön. Två små förvaringsboxar.
how to make a gifhow to make a gif
Muminhuset igen. Mina små Mumingosedjur, en från loppisen och en från ett litet bibliotek i Göteborg.
PhotobucketPhotobucket
Böckerna Den ärliga bedragaren, Sommarboken (första upplagan), Allting som är trevligt är bra för magen, Det osynliga barnet, Farlig midsommar, Pappan och havet (första upplagan) och Det osynliga barnet igen.
Photobucket
Hur gick det sen? Boken om Mymlan, Mumintrollet och lilla My, Vem ska trösta knyttet? och Den farliga resan.
PhotobucketPhotobucket
Mumintrollet serieböcker del 20 och 21. Pekböckerna Mumintrollets djurbok och Lilla Mys räknebok gånger två.
PhotobucketPhotobucket
Serietidning och ett anteckningsblock med Lilla My på. Mitt kära och välanvända busskortsfodral.
PhotobucketPhotobucket
Mina två Muminmuggar. Tygbörs med Mumin och Snorkfröken samt en plåtask med Muminmamman där jag har mina cigaretter.
PhotobucketPhotobucket
En tjocktröja med Lilla my på och en t-shirt med Lilla My på.
PhotobucketPhotobucket
Muminsåpbubblor, såpbubblepipa med Muminpappan på och Snusmumrikenmunspel. Ett stort vykort.
Photobucket
Och till sist lite småsaker. Pappersgrejer, trasigt Snusmumrikenörhänge, Lilla My och Mumin-reflexer, Muminbrosch, ballong med Mumin på, några Muminklubbor och ett Lilla My-glas.

Det var det mesta. Har även två affischer, några fler vykort, två små bollar, två frisbees, kortlek, färgkritor, pysselbok, plastfigurer med Lilla my gånger två och Snorkfrökengånger två, halsband med Muminmamman och Muminpappan, en badmadrass med Snorkfröken på och diverse godispåsar och tablettaskar som inte är så roliga att titta på.

Jag älskar Mumin väldigt mycket som sagt. Det har ni nog lyckats förstå nu iallafall.