Här kommer ett färgglatt skepp lastat med svaren på era frågor!

Linnea undrar: Favoritchipssmak?
Cream cheese tror jag! Eller salt- och vinäger. ELLER lantchips med gräddfilssmak.

Alina, Julia, Olivia, Appppx och Anonym undrar: Varför tog du bort din Twitter och vad heter ditt nya konto?Godhet & Senapsdeg av Sandra Salomonsson
Jag tog bort den för att jag var trött på den gamla + hade mest prestationsångest på grund av hyfsat många följare. Jag heter Chipsmumriken nu istället!

Anonym nummer 2 undrar:  Du är så fin, får du din inspiration någonstans ifrån/har du någon särskild stilikon? Har du några favoritbloggar?
1. Tack så jättemycket för det första, fino! Jag får den mesta av min inspiration från diverse sextiotalsstilikoner såsom  Pattie Boyd, Jean Shrimpton, Penelope Tree och så vidare! Även Amy Winehouse är en liten inspiration. Diverse bloggare också. Annars så hittar jag på det mesta själv!
2. Några stycken har jag, bland annat dessa:
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Andersdotter undrar: Bäst Smiths-låten?

Hmm.. jag har en massa Smiths-låtar jag tycker om och som betyder något extra men det senaste har det väl varit Reel around the fountain så jag får ta och svara den då!

Anonym nummer 3 undrar: Hur många språk kan du? När började du röka? Vad gör du nu, jobbar du?
1. Jag kan svenska, engelska, hyfsat mycket spanska och lite franska så tre och ett halvt då!
2. Första blosset tog jag i Håkankön till hans spelning på Åhaga 2009. Jag började dock röka på riktigt i slutet av 2010.
3. Jag går sista året på gymnasiet så jag jobbar faktiskt inte!

Marie undrar: Om du fick välja mellan att vara ett moln eller en vattenpöl (som ej kan försvinna etc, glöm alla diverse universums lagar) - vad skulle du vara? Favoritdoft? Är du morgon eller kvällsmänniska? Vad dansar du gärna till?
1. Jag skulle nog vara ett moln! Så skulle mina vänner kuna åka på mig (som de gör i Mumin) och glida runt och kolla in en massa ställen och bara ta det lugnt.
2. Mina katter luktar väldigt gott. Annars gillar jag kokos och bensin.

3. Jag är en kvällsmänniska, helt klart!
4. Jag dansar gärna till  
Den ultimata hiphoplistan! Eller lite dansanta sextiotalsgarageband eller elektronisk musik såsom Crystal Castles och The Knife.

Dzana undrar: Hur är din zombieöverlevnadsplan? Tänk att det händer när du är hemma. Vilka försöker du få med i ditt gäng, vart går du först, vad använder du för vapen etc. hihihihi.
Det där måste jag tänka på lite bättre så jag återkommer med svar senare, fniss. *dåligt zombiefan*

Anonym nummer 4 undrar: 
Någonsin träffat någon du skulle vilja vara kär i men som du inte har lyckats producera de där speciella känslorna till?
Jodå, någon gång har det blivit så! Vilket man kan ångra nu i efterhand men finns inte så mycket att göra åt!

Sara undrar: V
ilken är din absoluta favoritfilm och varför? Vilket är ditt bästa partytrick?
1. Control är min absoluta favoritfilm. Varför? Den är svartvit, så väldigt snyggt filmad, handlar om Ian Curtis och Joy Division, gjord av Anton Corbijn som är jättegrym och jag har säkert sett den runt 50 gånger men aldrig tröttnat på den.
PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket

2. Att jag kan göra såhär med mina tummar!
Photobucket     Photobucket     Photobucket

Saga Sjöhäst undrar: 
Vilken är den sämsta filmen du vet?
Jag har väldigt svårt för musikaler (förutom The Wizard of Oz) så valfri musikal! Även typiska romantiska komedier med äckligt sliskiga och lyckliga slut klarar jag inte av.


Krille undrar: Framtidsdrömmar? O
m du fick åka vart som helst i hela världen, vart skulle du fara och varför?  Finaste/fulaste instrumentet du känner till (ljudet alltså, inte till utseendet)? Har du några underliga tvångstankar? som att jag t.ex. måste äta en jordnöt på vardera sida av käken när jag, ja, äter jordnötter (haha, det låter ju helt sjukt nu när jag skriver det!) När i april kommer du upp till Norrland?

1. Bo i något fint hus med en massa katter, hitta kärleken, komma på vad jag vill arbeta med och sånt där!
2. Någonstans med vacker natur eller London eller Paris eller Kraków och till sist Japan. Jag vill till Norrland också, det du!
3. 
Hmm.. ukulele/fiol/theremin är nog det finaste (tack vare Patrick Wolf) och fulaste.. hmm.. jag vet inte, det finns inga instrument som är fulast för den som spelar det kan göra det till något fint ändå. Om du förstår vad jag menar! 
4. Nej, det har jag inte, konstige lille jordnötsgrabb...
5. Jag kommer till Norrland runt 9-10 april och stannar i nästan en vecka så bäst för dig att du kan ses då! Annars blir jag ledsen/spammar dig med arga gifs.

Louise undrar: Vilket är det bästa Mighty Boosh-avsnittet?
Jobbigaste frågan någonsin, japp. Helt omöjligt att svara på för alla är mina favoritavsnitt. Kan några av mina nuvarande favoritavsnitt och de är Tundra, Journey to the Centre of the Punk, Bollo, The Power of the Crimp, Party och Charlie! Och här under så har ni alla de avsnitten tillgängliga på yåååtåb!




Anonym nummer 5 undrar: N
ågonsin varit kär i någon och vem är det isf? (om du varit kär i flera, vem har du tyckt om mest?) kanske lite personlig fråga men intressant att veta.
Haha, vilken underlig fråga... Ja, jag har varit kär och jag tänker inte säga i vilka eller vem jag tyckt om mest. Kan bara säga att det har varit en gång då det har känts lite mer än de andra gångerna.

Alina undrar igen: Varför så fin? När började du samla på Mumingrejer? Berätta om Mighty Boosh och varför det är så underbart.
1. Varför DU så fin snarare? Puss på dig.
2. Jag började nog samla runt 2010! Kan ha varit 2009 men jag kommer inte riktigt ihåg faktiskt. Ett tag iallafall!
3.Hur ska jag beskriva Boosh? Det är en serie som kretsar kring de två vänner Howard Moon och Vince Noir och deras konstiga äventyr. Varför det är så underbart? Humorn är klockren, alla crimps, alla konstiga karaktärer, miljöerna.. allting. Såfort jag är ledsen så lyssnar jag på något ljudklipp eller kollar på ett avsnitt och allt känns lite bättre. Jag har aldrig älskat en serie såhär mycket och det finns inget liknande så, kolla om ni inte har gjort det!



PhotobucketPhotobucketPhotobucket   

Photobucket

PhotobucketPhotobucket

Zandra undrar: Favoritbok? Favoritavsnitt av the O.C? Vad tycker du om Ryan Atwood? Din favoritseriekaraktär genom tiderna, och varför? Favoritcitat?

1. Kafka på stranden, The Bell Jar eller Pappan och havet. 
2. Spidermankyssavsnittet såklart!
3. Jag har lite svårt för honom för i ena stunden är han helt okej och i den andra är han världens jobbigaste karaktär så.. ja, jag vet inte. I säsong ett är han bara jobbig, samma sak i säsong två och i säsong tre är han helt okej och säsong fyra orkar jag inte se klart på pga så dåligt...
4. Omöjligt att svara på för jag kollar på så många serier men kan ta från mina favoritserier iallafall! Dr. Tobias Fünke i Arrested Development. Cassie i Skins, Spencer Reid i Criminal Minds och ja.. lite så. Och Bob Fossil i The Mighty Boosh också!
5. Kill people, burn shit, FUCK SCHOOL

Alva undrar: Vilka festivalspelningar ser du fram emot mest i sommar? 
Om du fick välja vilket ställe som helst och bo på i världen, vilket ställe skulle det vara då?
1. Jag ser fram emot det mesta på Hultsfred (utom The Kooks) men även Vit Päls och bob hund på Popadelica som jag vet kommer bli jättegrymt!
2. Här skulle jag vilja bo, alltså i ett trähus någonstans ute i en fin skog.

PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket

Anonym nummer 6 undrar: Röker du? :p
Ja, det gör jag :p

Photobucket     Photobucket     PhotobucketPhotobucket     Photobucket     Photobucket     

Josephine undrar: Hur ser din drömkille ut?
Hmm.. lång, smal, rufsigt/lockigt hår, klär sig väldigt snyggt och stiligt och med en fin rygg. Får gärna se ut som Jim Morrison eller Noel Fielding. Synliga höftben är också välkommet. Lite "I want them skinny and pale, like they're dying".

Photobucket
Photobucket

Anonym nummer 7 undrar: Är du blyg?
Nja, mest när jag är i stora grupper där jag inte känner särskilt många. Jag brukar misstas för blyg för att jag helst inte pratar när jag inte har något att säga och tillföra.


Sara undrar: Tror du på livet efter döden? Är du vänster- eller högerhänt? Vilken låt är bäst att vakna upp till? Vad händer om man stoppar i kakao & socker samt mjölk i en kaffebryggare?

1. Nja, det gör jag nog inte! Vet inte riktigt vad jag tror på.
2. Jag är högerhänt.

3. Den här brukar jag vakna upp till varje morgon, låten till Mod Wolves-dansen i The Mighty Boosh


4. Man lyckas öppna en portal till Chokladvärlden! Haha, nejmen, jag vet faktiskt inte! Vi har ingen kaffebryggare hemma så. Kan inte du berätta?
 

Upintheclouds undrar: Vilket tycker du är det finaste stället i Stockholm?
Jag vet faktiskt inte, jag är inte så förtjust i Stockholm och har inte besökt så många ställen där förutom diverse förorter.