Ett urval av de frågor jag fick av er och svaren på dessa.

Vilken skola går du på och vilken linje?
Jag går på gymnasieskolan här i Tranemo och jag går samhäll-kultur.

Vad funderar du ofta över?
Nu för tiden så funderar jag mycket över livet i allmänhet då jag genomgår en lite svårare period i mitt liv just nu av diverse anledningar. De tankar som följer med är väl om kärlek, vad jag ska göra av mitt liv sedan och hur jag ska hitta motivation till allting. Annars brukar jag fundera över lite konstiga saker som hur mycket det skulle kosta att bygga ett eget Muminhus (vilket jag ska göra någon gång) eller att det är orättvist att Mia Wallace i Pulp Ficition inte finns på riktigt, för i sådana fall hade jag blivit tillsammans med henne på momangen. Ärligt talat. She's hot.

Hur ser ditt rum ut? Kan vi få se det?
Photobucket

Såhär ser sänghalvan av rummet ut i alla fall. Notera Muminpostern över sängen, mitt senaste tillskott i Muminsamlingen. Den andra sidan av rummet är för stökig för att visas på bild och jag är för lat för att städa den. Ni kanske får se den någon annan gång.

Vart vill du bo när du blir äldre?
Jag vet inte riktigt, Göteborg kommer det nog bli efter gymnasiet i alla fall. Sen kanske man åker ut i världen och skaffar livserfarenheter, who knows?

Kan du spela något instrument eller sjunga?
Sjunga kan vi alla, fast det låter inte så bra när jag gör det. Dock har jag den senaste veckan utvecklats till en flitig ukulelespelare och kan redan spela introt till Postcards from Italy, 5 years time och Holland, 1945. Inte så pjåkigt alls. Kul och lugnande är det åtminstone.

Vilket band/artist lyssnar du mest på just nu?
Enligt min last.fm så lyssnar jag mest på Neutral Milk Hotel, Bright Eyes och Damien Jurado.

Är du kär just nu?
Nej, det är jag inte längre.

Varför valde du just ditt bloggnamn (jag tycker om det!)?
Jag satt hemma hos Carl i somras och kunde inte komma på ett nytt bloggnamn då jag kände att jag ville komma bort från Frekvenser-bloggen. Så då började jag bläddra i en engelsk-svensk ordbok från början av 1900-talet och fann orden benevolence (godhet) och sinapism (senapsdeg.) De lät bra tillsammans så ja, då blev det helt enkelt benevolenceandsinapism.blogspot.com och Godhet & Senapsdeg av Sandra Salomonsson. Nu i efterhand fick jag reda på att senapsdeg användes för att öppna bölder förr i tiden men det låter fint i alla fall!

Vilken är världens bästa låt?
Patrick Wolf - Wind in the Wires (Hela skivan med samma namn är helt otrolig.)

Bästa plagget i din garderob?
Photobucket

Photobucket

Min jättestora, varma, mörkblå kappa med världens mysigaste huva är det plagg jag tycker om mest just nu. Jag känner mig som en alv i den. Köptes för 40 kronor på loppisen här i Tranemo i tisdags. Jag är väldigt nöjd.

Brukar du följa några tv-program?
Jag är ett troget fan av Criminal Minds. Det är väl den enda serie i världen jag uppskattar av hela mitt hjärta.

Vad har du för drömmar och mål?
Just nu är de väldigt få men jag har några i alla fall. Mina främsta mål är att läsa litteraturvetenskap samt kreativt skrivande efter gymnasiet samt flytta till Göteborg. Det jag drömmer om är att en dag få öppna ett eget antikvariat och att kunna livnära mig på mitt skrivande.

Vad läser du för bok just nu?
Jag håller på att läsa Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde just nu. Riktigt bra bok alltså.

Ska du på Popadelica nästa år?
Självklart ska jag det! Kan ju inte missa Sveriges mysigaste festival.

Har du någon kärlek?
Om man syftar på partner i livet så nej, det har jag inte. Mina stora kärlekar är nuförtiden Mumin, ukulelen, Lord of the Rings Online och akustisk musik. Livspartnerskärleksbristen är dock jobbig ibland.

Finaste spotifylistan du har?
Överlevnadsguide inför den svenska vintern

Om du skulle tatuera in någonting, var och vad skulle det vara?
Det skulle nog vara Unknown Pleasures-omslaget i nacken eller handleden. Så fint. Eller kanske Lilla My, Muminhuset eller Snusmumriken någonstans. Mumin_lover_93.

Vilken är din favoritfärg?
Skogsgrön!

Vilken är din favoritförfattare?
Sara Stridsberg, Tove Jansson och Haruki Murakami. Det går inte att välja en, i alla fall inte för mig.

Om du hade fått leva vart som helst, under vilken tidsperiod som helst, var och när skulle det ha varit?
På 60- eller 70-talet. Den främsta anledningen till det är att jag mer än något annat skulle vilja se The Velvet Underground och Joy Division live. Nu går inte det så ja, jag skulle velat leva då och se dem. Var vet jag inte. Kanske New York, eller Macclesfield så att jag skulle kunnat bli homie med Ian Curtis.